قیمت نقره

قیمت دقیق نقره و اطلاع رسانیهای نقره

قیمت نقره

قیمت دقیق نقره و اطلاع رسانیهای نقره

مدلسازی انتقال نوسانات بورس ایران

برخی از سکههای دیودوتوس اول، به صورت طلا ضرب شده و نسبت به سکه­های دیگر از وزن سنگین­تری برخوردار است که تقریباً از نظر شکل با سکههای طلایی آنتیوخوس دوّم برابری می­کند و حتی شاید بتوان گفت از روی آنها الگوبرداری  قیمت طلای شکسته 18 عیار امروز شده است. عموما این باور وجود دارد که سیاست جایگزینی واردات فواید خود را از دست داده و آزادسازی تجارت برای رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی سازی کشورها مهم و حیاتی است. این عواید جزء درآمد ملی این کشورها محسوب شده و می­توان آن را هم از طریق سرمایه­گذاری داخلی و هم از طریق سرمایه­گذاری خارجی در راه توسعه اقتصادی به کار برد (مهرآرا و حائری، 1387، ص2). عواید حاصل از فروش نفت در کشورهای صادرکننده­ی آن نقش عمده­ای در افزایش رونق و رفاه عمومی این کشورها دارد. نفت برای برخی کشورهای صادرکننده آن مهمترین منبع درآمدی محسوب می­شود و قیمت نفت و نوسان­های آن از این کانال نیز می­تواند بر بخش حقیقی و همچنین بازار سرمایه اثر بگذارد، به طوریکه در بسیاری از کشورها که مدیریت درآمد نفتی مناسبی ندارند افزایش قیمت نفت با افزایش درآمد دولت و افزایش پایه پولی همراه شده که آثار تورمی دارد.


شاخص قیمت جهانی نفت یکی از مهمترین شاخص­های تأثیرگذار بر عوامل اقتصادی و عوامل سیاسی در کشورها به شمار می­رود. در این مطالعه، پس از انجام آزمون مانایی و همچنین آزمون ARCH، برای پی بردن به وجود اثر آرچ در متغیرها، با استفاده از رهیافت BEKK ارتباط نوسانات بازدهی قیمت نفت خام و بازدهی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بررسی شده است. بر همین اساس این مقاله در قسمتهای زیر تعریف شده است: پس از بیان مقدمه، مبانی نظری قیمت لحظه ای طلای 18عیاردربازارامروزتهران تشریح میشود. 1986) بیان می دارد که بانکها عملیات خودشان را در نواحی شهری و روستایی از طریق تکرار رویه های تشریفاتی و اعطای تسهیلات گسترش می دهند. براساس نتایج پژوهش رابطه منفی و معنی­داری میان نوسانات بازدهی قیمت نفت خام ونوسانات بازدهی شاخص بورس اوراق بهادار تهران وجود دارد، همچنین رابطه منفی ومعنی داری میان نوسانات نرخ ارز و بازدهی نوسانات بازدهی شاخص بورس اوراق بهادار تهران وجود دارد.


نتایج نشان می­دهد که یک رابطه شرطی بین عوامل مختلف ریسک و بازده سهام وجود دارد و عوامل ریسک شامل ریسک بازار، نوسانات قیمت نفت، نوسانات نرخ ارز، نوسانات قیمت طلا و در برخی موارد ریسک نوسانات تورم نقش مهم و معناداری در تعیین بازده سهام در هر دو بازار صعودی و نزولی دارند. تعیین قیمت نفت به عوامل متعددی بستگی دارد که اغلب آنها از کنترل تولید­کنندگان آن خارج است. محمد کشتیآرای در گفتوگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: در هفتهای که گذشت، وضعیت بازار بدین ترتیب بود که باتوجه به روزهای پایانی سال میلادی که طبق سنوات گذشته، به دلیل اینکه بسیاری از موسسات و شرکتهایی که معاملات طلا دارند، در روزهای پایانی سال به دلیل تسویه حسابها و دادوستدهایی که دارند، معمولا تقاضا برای خرید طلا در بازاهای جهانی ایجاد میشود؛ بنابراین در روزهای پایانی سال، قیمت اونس جهانی نوساناتی دارد. افـزایش حجـم دلار و عرضه آن در بازار بین المللی موجب کاهش ارزش و قدرت خرید دلار می شود.تمامی این تحولات موجب می شود گرایش دولت های دیگر به طلا افزایش یابد. قیمت طلای 18عیاردربازارامروزتهران ۲۰ ابان همچنین قیمت نفت خام در سال 2011 میانگین کمتر از 100 دلار در هر بشکه را ثبت کرد، و اخیراً نیز تا 125 دلار در هر بشکه نیز افزایش داشته است.


، افزایش سرمایه­ی تجزیه سهام و عوامل درون شرکتی دیگر است. یکی از اجزای مهم بازارهای مالی بورس اوراق بهادار است که یک بازار متشکل رسمی خرید و فروش سهام شرکت­ها تحت ضوابط و قوانین خاص است. حداکثر کردن مطلوبیت از طرف فرزندان ممکن است شامل خرید بیمه روی عمر سرپرست خانواده باشد. بنابراین تلاش اصلی در این مقاله، بررسی اثرات نوسانات بازدهی قیمت نفت بر روی نوسانات بازدهی شاخص بورس اوراق بهادار تهران می­باشد. متغیرهای مورد استفاده در این پژوهش قیمت جهانی نفت خام، شاخص قیمت بورس تهران و نرخ ارز می­باشد که بازدهی این متغیرها با استفاده از فرمولی که در قسمت معرفی متغیرها آورده شده است، تعریف شده است. نتایج این پژوهش هم برای سرمایه­گذاران داخلی و هم برای سرمایه­گذاران خارجی مفید است، تا ضمن روشن شدن این رابطه پیشنهادات لازم را جهت سیاست­گذاری در این زمینه را ارائه قیمت طلای 18عیاردربازارامروزتهران دهیم. بر روی تمامی سکههای پیدا شدة اوتیدموس، عنوان شاه به خوبی به تصویر کشیده شده و در یک نمونه از سکههای نقرهای او، شاه بدون تاج است، اما سربند هندی و پارسی بر روی پیشانی او بسته شده که به معنی پادشاه است، این چهرهها به صورت نیم­رخ و با صورتی صاف و بدون ریش مصور شده است (­Wilson,1842:223).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد